Sider

lørdag 27. august 2011

Italian food festival




Jeg som er så heldig at jeg bor i Oslo har vært på Italian food festival som nå i helgen er å finne ved Oslo Domkirke. Jeg skulle så ønske slikt var å finne i byen min hver helg! Det var så koselig å komme et sted hvor du får smake på oljen før du kjøper den og hvor noen tar seg bryet med å fortelle deg hvilken parmesan du bør bruke i risottoen.....

Siden jeg er fattiglus ble innkjøpet begrenset (jeg hadde lyst på ALT jeg så) men jeg fikk utrolig mye for pengene! Av urter fikk jeg rasket med meg både timian og basilikum. Jeg fant også hjemmelaget pastasaus direkte fra Italia som jeg gleder meg så utrolig masse til å prøve! Jeg prøvde to oljer og begge var utrolig gode men veldig forskjellige. Valget falt på den over da den var mye rundere i smaken og derfor kan brukes til det meste. Men dere, det jeg er mest lykkelig over å ha gått til anskaffelse av er parmesanen!!!!! Den er så utrolig god at jeg nesten ikke kan vente til jeg får brukt den i hjemmelagt pesto som jeg har planer om å lage litt senere i dag. Den er lagret i 24 måneder og smaker helt fantastisk. Og det beste? Hele herligheten kom på ikke mer en 200 kroner :-) Jeg anbefaler alle som er i eller rundt Oslo til å ta seg en tur i løpet av helgen.

En stor takk til Gutta på Haugen for utrolig god veiledning og smaksprøver. Jeg gleder meg til å besøke butikken deres!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar