Sider

tirsdag 31. januar 2012

Pannestekt ostesmørbrød med løk marmelade



Ok, hvem skrudde på kulda? Nå er det faktisk blitt så kaldt at man ikke kan late som om det ikke er vinter lenger :-( Når jeg kom hjem fra jobb lå tenåringsdattra i senga min under dobbel dyne samt femhundre pledd av ulike slag og katta lå flat som ei pannekake på baderoms gulvet, noe hun har hatt for vane å gjøre i det siste. Da er det bare en ting som gjelder..... En stor kopp te, sofakroken, et varmt pledd og selvsagt ekte kosemat! Dere husker vel løk marmeladen jeg laget for en stund siden? Vel, her er favoritt måten min å bruke den på.


De lekne (til 2, eller 1 hvis den ene er grådig som meg)
4 skiver brød
30 g parmesan
2 skiver cheddar
sennep
smør


Smør løk marmelade på på 2 av skivene. Så tykt eller tynt som du ønsker


Riv parmesan over. Det er viktig at du har en salt ost som balanserer med den søte marmeladen


Og sleng på et par skiver med skarp cheddar


Smør de to andre skivene med sennep. Pølse sennep funker flott :-)


Sleng de oppå


Og smør begge sidene med smør. Vanlig margarin funker helt utmerket men hvis du ikke la på deg 4 kilo i julen så står du helt fritt til å fleske til med ekte smør her


Sleng blingsene i en stekepanne som har godgjort seg på middels lav varme


Snu de etter ca 3-5 minutter, følg med så de ikke blir brent


Og nyt! Dette er godsaker folkens, du kommer garantert ikke til å glemme dette på en stund.....


Skjønner du eller?

Håper det smaker :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar